Date de contact:
Tel: 0248.210.380 int. 137
Fax: 0248.210.280
Email: spepmp@patrimoniupitesti.ro
Atributii:
a) asigurarea consilierii juridice a conducerii şi a serviciilor/birourilor/compartimentelor din cadrul S.P.E.P.M.P. în vederea punerii corecte în aplicare a dispozițiilor legale ce reglementează activitatea instituției, răspunderea privind soluţiile date;
b) vizarea şi întocmirea de referate, la cererea conducerii, asupra legalităţii măsurilor ce urmează a fi luate în cadrul activităţii S.P.E.P.M.P.;
c) verificarea îndeplinirii condițiilor de legalitate și acordarea vizei juridice pe documentele emise de instituție, care produc efecte juridice, inclusiv pe deciziile emise de directorul S.P.E.P.M.P.;
d) participarea la elaborarea proiectelor de contracte/acte adiționale/protocoale inițiate de S.P.E.P.M.P., prin compartimentele de specialitate;
e) formularea răspunsurilor la petițiile persoanelor fizice/juridice, date spre competentă soluționare, în termen legal;
f) sesizarea instanţelor judecătoreşti, în baza documentației înaintate de către compartimentele de specialitate, în vederea recuperării debitelor restante, formularea cererilor de chemare în judecată, conform legislației în vigoare;
g) întocmirea și elaborarea de întâmpinări, cereri reconvenţionale, memorii sau orice alte acte procedurale necesare, în vederea asigurării apărării S.P.E.P.M.P. în dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, în cazul în care este citat ca parte în proces, reprezentarea instituției în fața acestora;
h) promovarea căilor ordinare şi extraordinare de atac împotriva hotărârilor judecătorești potrivnice şi efectuarea de propuneri conducerii S.P.E.P.M.P. asupra oportunităţii exercitării sau neexercitării acestora;
i) efectuarea demersurilor în vederea obținerii unor sentințe judecătorești definitive și în vederea punerii în executare a acestor titluri executorii de către executorii judecătorești;
j) monitorizarea procesului de executare silită desfășurat de către executorul judecătoresc, conform competenței legale a acestuia;
k) întocmirea/actualizarea registrelor consilierului juridic, conform prevederilor Legii nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic (Registrul unic al cauzelor aflate pe rolul instanțelor de judecată, Registrul avizelor scrise);
l) vizarea regulamentelor, ordinelor şi instrucţiunilor precum şi a oricăror acte cu caracter normativ, care au legătură cu atribuţiile şi activitatea S.P.E.P.M.P.;
m) declararea către lichidatori a creanţele existente, pe baza datelor şi informaţiilor transmise, în termenul legal de declarare a creanței, de către compartimentele de specialitate, în vederea recuperării creanţelor de la debitorii care se află în stare de insolvenţă;
n) întocmirea anuală a raportului activității juridice și înaintarea acestuia spre aprobare conducerii S.P.E.P.M.P.